Them XX

Så. Ett par dagar sent har jag äntligen Backyard Babies "Them XX" i min ägo.
Kort om bokxen. Väldigt kort eftersom det börjar bli hetsstress, möte med Distortion's crew om en liten stund (läs: nu... Sorry Örjan!). Distortion som för övrigt kommer att bli helt suveränt med Black Lucia nu på lördag. Som Jeppe skulle sagt: Var där eller var rektangulär...

Hur som helst, kortfattat var det. Tänker inte säga att skiva ett (av tre) är en bra introduktion till Backyard Babies, för det kommer alla recensenter att hävda. Av större intresse är de andra två skivorna som innehåller en hel massa riktigt goa godbitar och b-sidor, till exempel en liveversion av Hanoi Rocks' "Taxi Driver". "Fashion (changes with you)" och "Devil-May-Care" är två andra finfina pärlor som jag nästan helt hade glömt bort.

Det enda som grämer mig med 20-års sammanfattningen är att jag inte får se reaktionen på alla Karlstadsrockers, Partille-Johnnys etc. till tonerna av remixade "Babylon", "Minus Celsius" (Killers, Kings of Leon - det nya - och övriga 2009-discorockband: Gott Nytt År. Gå och lägg er.), "Dysfunctional Professional", "The Mess Age" och "Fuck Off And Die". Ni som uppskattar Rusiak-mixen på "Dysfunctional Professional" - som alltså också är med här - kommer älska det!

Har inte tagit mig tid att kolla in DVD:n än. Och boken har jag bara bläddrat igenom. Blir en lång kväll. Slutligen måste jag bara extremt kort nämna "This Is How The World Ends". Och avsluta med Dizzy Reed... Så.

Olle
Twist Action Heroes

Kommentarer
Postat av: Monta

Fett ös ollon fös!!!

2009-12-09 @ 23:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0