The Devil's on vacation?

Nej, men däremot Satan Takes A Holiday är namnet på ett förbannat bra band som släppte sin debutplatta förra året. När jag och Olle inte har möjlighet att ses kvällen innan ett DJ-gig brukar vi sitta på MSN och skicka förslag till varandra på lite nya låtar att spela. Nu senast var detta ett band som Olle skickade till mig som jag faktiskt missat helt och jävlar i helvete vad jag missat...! Han skickade låten "Missy" till mig och när jag drog på den var det som att få en smäll på käften - vilken otrolig energi!



Satan Takes A Holiday är ett sådant band man önskar att man upptäckte oftare. De har kanske inte världens mest unika sound, men de har ett driv och en attityd som inte går att motstå. De spelar vad jag brukar kalla för "benryckarrock", vilket innebär att benen omedvetet börjar rycka spasmiskt i takt när man hör musiken - en sann kvalitetsstämpel om ni frågar mig, haha!

Ska man försöka beskriva dessa energiska herrar skulle jag nog säga att de låter som en salig blandning av The Hives, Franz Ferdinand och lite bob hund (ja, faktiskt!). Krydda sedan den mixen med en släng av tidiga Mando Diao samt ett och annat 80-talsinspirerat gitarrsolo så är du i närheten av Satan Takes A Holiday. Sjukt bra är det i alla fall.

De var för övrigt nominerade i kategorin "Årets rock/metal" på P3 Guld-galan som gick av stapeln tidigare i veckan. Ett pris jag nog kan tycka de varit förtjänta av, men bättre lycka nästa år! Efter att ha lyssnat igenom hela plattan ett par gånger är detta en annan låt jag fastnat för:



Man måste ju älska en låt som innehåller följande textrader:

"I want my money back, give me my money back!
You want an explanation, I want a penetration!"

Haha, så kan man ju också välja att se på saken... En bra låt är det oavsett vad man tycker om texten. Detta kommer att bli en platta som kommer att spelas mycket känner jag. Inte minst när vårsolen väl behagar titta fram...

Martin
Twist Action Heroes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0