Kattmänniska?

Hey!

Då var man tillbaka i verkligheten efter lite skön och välförtjänt ledighet... Det roliga med denna veckan är ju dock att det snart är helg igen!

Satt i söndags kväll hos en polare och kollade in den fantastiska Tarantino-rullen "Inglourious Basterds", som jag inte sett sedan den gick på bio. Mindes då att jag under bion blev helt obsessed av David Bowie's låt "Cat People (Putting Out The Fire)" som förgyller en av slutscenerna i detta mästerverk. Denna besatthet återuppväcktes med omedelbar verkan när jag nu såg om filmen, så denna låten har gått på repeat nu i två dagar:

David Bowie – Cat People [Putting Out The Fire]

Kattmänniska som man är gör det ju inte saken sämre att låten ursprungligen skrevs för filmen "Cat People" som kom 1982 - en film som nog är mer kult än bra, men som jag ju bara måste se nu!

Nu måste jag yla med i refrängen en gång till... Tur man har snälla (döva?) grannar!

Martin
Twist Action Heroes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0