Lite fredagspepp!

Vi som inte befinner oss i alperna och bryter armar och ben, utan sitter hemma i Sverige och lider av allmän tristess, kan ju behöva lite pepp inför helgen...

Jag lägger därför upp en låt som i sin mästerliga enkelhet är en riktig partystarter! Hörde den första gången när jag såg Guy Ritchie's kultrulle "RocknRolla" på premiären för snart två år sedan och har gillat den sedan dess. Varsågoda:



The Subways är väl inget band jag direkt räknar till mina favoriter i övrigt, men denna låten är fan grym! Några enkla ackord, världens simplaste text och inget särskilt unikt sound - men den har ändå det "lilla" som gör att den fastnar i huvudet och framför allt blir man glad av den. En typisk låt man lyssnar på när man kommer hem en fredag och egentligen är så jävla trött, men vägrar sitta hemma och därför behöver lite extra adrenalin. För som ni redan vet är jag ingen fredagsmysare direkt, haha!

 

Horns Up Sweden

Ikväll är det Horns Up Sweden på Happy Bar med Malmöbandet Lizzy Insane på scen, så det blir väl till att traska dit och kolla läget. Har aldrig sett dem, så det ska bli intressant. Pontus Snibb från Bonafide spelar skivor efter giget, så det blir nog fett. Jag hoppas vi ses där?

Vad som händer imorgon återstår att se...

Martin
Twist Action Heroes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0