Sommar, sommar, sommar...

Då så, då var äntligen vintern slut!

Det bestämde jag i alla fall när jag med genomfrusna händer desperat försökte kränga av mig jackan vars dragkedja ännu en gång fastnat i den överdimensionerade halsduken, som har varit ett absolut måste för att överleva den här vintern. Konstaterade i samma ögonblick att vinter med tillhörande snö gör sig bäst på någon skön skidort eller när man ligger under en soft filt på julafton. Vinter och snöstorm på väg hem från jobbet, en tisdag till råga på allt, är inte alls lika fräckt.

Det var därför jag, någonstans i höjd med Jesusparken - till tonerna av "Candy Kane", den gamla Caesars (jag vill säga Palace) dängan - knäade lite extra glatt i snödrivorna när jag plötsligt insåg att det ju faktiskt kommer en sommar inom kort. Här kommer därför en lista med några goa sommarvisor, som i varje fall får mig att hålla ut tills uteserveringarna öppnar, kläderna blir tunnare och folk blir gladare.

God midvintersommar!

Olle
Twist Action Heroes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0