Utanför ramarna?

Hej vänner!

Denna helgen har varit extremt lugn med mina mått mätt. I fredags låg jag hemma i soffan och läste äntligen ut en bok som tagit mig alldeles för lång tid. Jag satt också på nätet och letade lite ny musik för att vidga mina vyer lite. Jag är den förste att erkänna att jag är ganska insnöad på rock/hårdrock, men ibland hittar man pärlor helt utanför sin ordinarie smak. Jag kan egentligen tycka om vilken musik som helst så länge den är framförd med någon form av känsla och inte känns "tillverkad på beställning". I fredags hittade jag en sådan pärla och hans namn är John Mayer. Denna kille är en fantastisk låtskrivare och en grymt duktig gitarrist. Detta är verkligen musik att softa till, men det var ju precis vad jag gjorde i fredags...



På lördagen blev det ett par öl med min gode vän Totte (för övrigt bassist i The Slide) och innan vi som vanligt hamnade på KB kom vi att diskutera just fenomenet med musik utanför dina normala referensramar som plötsligt bara tilltalar dig utan att du kan förklara det. Kan vara en röst, en text eller vad som helst. Då tipsade han mig om bandet White Lies, vilket är ett typiskt band som ingen av oss kanske skulle ta till sig under "fel" omständigheter, men som av olika skäl bara kändes så rätt just för stunden. Låten "Unfinished Business" är grymt bra och har en text som går rakt in i hjärtat.

White Lies – Unfinished Business

Man måste våga gå utanför sina egna gränser ibland. Man måste våga ge nya saker en chans. För man kan upptäcka grejer som gör livet lite bättre. Tror bestämt det är vad man i allmänhet kallar utveckling?

Martin
Twist Action Heroes


Kommentarer
Postat av: M

White Lies!!! Jag fucking kräks!!! Ja menar, vem kommer ens minnas dom om 2-3 år. Universal-skräp!



Angående JM.. Har man dejtat Jessica Simpson kan man ju knappast vara helt frisk, eller? Hahaha!



PÖSS!

2010-01-19 @ 01:48:37
URL: http://www.homo.com
Postat av: Martin

Jag tackar för ditt fina inlägg Mathias! Smaken är som baken... :)



Puss!



/Martin (T.A.H.)

2010-01-19 @ 21:35:30
URL: http://twistactionheroes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0