Melodifestivad...!?

Jag hade tänkt vägra in i det sista. Men ligger man hemma en jävla lördag med hosta och en förkylning från helvetet är man fan ursäktad. Så jag erkänner: JA. JAG SÅG FINALEN I MELODIFESTIVALEN. Och ja. Jag skäms lite, men nu är det gjort och jag tänker försöka skriva Sveriges kortaste blogginlägg om saken. I punktform. Varsågoda:

Peter Jöback: Vacker röst som vanligt, men lika intetsägande som en tisdag i februari. Som vanligt.

Eric Saade: Vem saa du?

Jessica Andersson: Inte ens spännande att titta på längre.

Pernilla Wahlgren: Trodde jag skulle skratta åt henne, men hon var rätt gullig faktiskt. Enda "riktiga schlagern" enligt de som tar detta på allvar. Hur man nu kan göra det?

Ola: Herregud, vilken fjant.

Salem al Fakir: Han kom undan med sin cred i behåll, trots en ganska tam låt. En skön kille med stor talang.

Andreas Johnson: Vad hände med den coola killen som sjöng "Glorious" för ett antal år sedan!? För jag såg inte honom trots att jag stirrade stint på bildskärmen.

Darin: Han försökte tydligen visa en mognare sida. De 12-åriga tjejerna skrek. Det gick sådär då va...

Timoteij: Fyra ruggigt söta tjejer, traditionella instrument och en trallig poplåt med inslag av folkmusik. Lika snällt och beskedligt som det låter, men detta är nog enda låten jag tror haft en chans i Europafinalen. Nu blir det dock inte så...

Anna Bergendahl: Söt tjej, söt låt och hej och hå, gissa vad!? Hon vann...! Mest förvånad var nog hon själv!?

Måns Zelmerlöw var oväntat stabil som programledare, såg ut som han inte gjort annat. Dolph Lundgren var mest...eh...tja...Dolph Lundgren kanske!? I övrigt har jag redan glömt (förträngt?) allt. Så intressant var detta med andra ord...

Nu är det tramskomedin "Wedding Singer" med Adam Sandler. Den har mer djup än Melodifestivalen tycker jag. Det ramlar samtidigt in lite SMS från folk som vill att man ska gå ut... Detta är så störigt, FÖR JAG ÖNSKAR INGET HELLRE ÄN ATT JAG VAR FRISK JUST NU!!! Som att man sitter hemma en lördag frivilligt!? Usch nej.

Så. Nu har jag surat av mig här också. Förlåt. Åter till filmen... Hoppas ni som inte har åtta kilo snor i huvudet har roligare än vad jag har!

Peace out...

Martin
Bored Action Wimp

Kommentarer
Postat av: Jenny B

Wtf Martin! Olas låt var inte Manboy! Det var Saades... Olas var Unstoppable... festivalen mår suga men rätt ska vara rätt :P

2010-03-14 @ 00:37:13
Postat av: Martin

Hahahahahaha, där ser du hur engagerad jag var i det hela! Men fine... Jag ska ändra så ingen schlagerhäxa hemsöker mig och tvingar mig att lyssna på Kikki i fyra timmar...

2010-03-14 @ 15:19:36
URL: http://twistactionheroes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0