Upphittat: Bortglömd låt!

Satt och slösurfade igår som man gör om kvällarna i väntan på att vädret ska tillåta att man umgås med folk utomhus. Kom då plötsligt att tänka på en låt jag var helt såld på när den kom, men som jag inte hört på flera år. Den heter "No Ticket" och bandet heter Headswim. Check it out:



Denna låten har jag på en samlingsskiva som jag fick gratis till en Kerrang!-tidning sommaren 1998 och jag fastnade för den direkt. Det är något hypnotiserande med låtens sound. Headswim finns tyvärr inte på Spotify och enligt vad jag läst mig till blev de inte långvariga på sitt skivbolag (Sony Music) på grund av uteblivna kommersiella framgångar. Tråkigt. Det finns dock en torftig (icke officiell?) MySpace-sida - alltid något:

http://www.myspace.com/headswim 

Tänkte detta kunde vara en soft start på veckan och en liten kontrast till min senaste text om Dark Funeral. Från satanisk och ödesmättad black metal till soft och stämningsfull indie...

Martin
Twist Action Heroes


Kommentarer
Postat av: Jarek

Idag heter de BlackCar och är mycket mer indie.

2010-03-09 @ 19:30:09
Postat av: Jarek

BTW Denna låt är också en sådan bortglömd grej. Det är Michael Hutchence från INXS och Ollie Olsen sidoproject Max Q från 1989 med låten Way Of The World.

2010-03-09 @ 19:42:10
URL: http://www.youtube.com/watch?v=DbbPkpzAipI
Postat av: Martin

Att delar av bandet bytt namn till BlackCar såg jag på Wikipedia, men det föll mig inte riktigt lika väl i smaken...



Tack för tipset om Max Q - det var en cool låt!

2010-03-10 @ 00:25:12
URL: http://twistactionheroes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0