"Jag vaknade en morgon och var så jävla förbannad..."

"...så då skrev jag den här lilla trudelutten!"

Ovanstående citat är från Alexander "Alle" Hagman som står för de verbala lätena i Raised Fist. Det var hans sätt att presentera en av bandets låtar (tror det var "Killing It"?) på en konsert jag såg för några år sedan. Just då skrattade jag högt, för det lät onekligen väldigt kul att han liksom bara vaknade och var vred helt utan föraning. Jag såg framför mig hur han väsandes och morrandes stapplade ut i köket där han (samtidigt som han hårdhänt bredde sina morgonmackor) ilsket klottrade ner en låttext. Om han skrev med blyertsstiftpenna bröt han högst sannolikt av stiftet minst tre gånger. Vilket troligen gjorde honom än mer ond i sinnet. 

Oavsett hur bra man har det blir man ibland bara så jävla förbannad på allt och allmänt trött på sig själv. Detta är naturligt och en del av livet. Jag är inte en sådan person som håller detta inom mig, utan bearbetar negativa känslor genom att bejaka dem tills de ebbar ut. Anger management med hjälp av musik är ett av mina många sätt att hantera självförakt, ilska och besvikelse. Och det ska spelas HÖGT.

Martin
Twist Action Heroes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0